1. |
fd 40 rt 90 fd 40 rt 90 fd 40 rt 90 fd 40 rt 90
|
|
|
2a. |
rt 90
repeat 6 [pd fd 30 pu fd 30]
|
b. |
pd rt 90
repeat 3 [fd 30 lt 120]
|
c. |
pd rt 90
repeat 8 [fd 30 lt 45]
|
d. |
pd rt 90
repeat 5 [fd 30 lt 72]
|
e. |
pd repeat 16 [ fd 80 rt 135]
|
f. |
pd repeat 72 [ fd 80 rt 170]
|
|
|
3. |
pd repeat 4 [fd 30 rt 90]
pu rt 90 fd 15 lt 90 fd 15
SETFC [0 255 0] FILL
rt 180 fd 15 lt 90 fd 45 pd
repeat 3 [fd 30 lt 120]
pu fd 15 lt 90 fd 10
SETFC [255 0 0] FILL
rt 180 fd 10 lt 90 fd 45 pd
repeat 5 [fd 30 lt 72]
pu fd 15 lt 90 fd 10
SETFC [0 0 255] FILL
|
|
|
4a. |
pd repeat 4 [fd 30 rt 90]
|
b. |
repeat 4 [vierkant pu rt 90 fd 60 lt 90]
|
c. |
Maak eerst de procedure rij:
repeat 5 [vierkant pu rt 90 fd 30 lt 90]
Daarna krijg je de tekening met de volgende opdrachten:
repeat 4 [rij pu fd 30 lt 90 fd 150 rt 90 pd]
|
d. |
maak eerst een procedure rechthoek:
pd fd 30 rt 90 fd 60 rt 90 fd 30 rt 90 fd 60 rt 90
maak dan een procedure driehoek:
pd rt 30 fd 60 rt 120 fd 60 rt 120 fd 60 rt 90
maak dan een procedure huis:
rechthoek pu rt 90 fd 30 lt 90 fd 10 setfc[0 255 0] fill rt 180 fd 10 rt 90 fd 30 rt 90 fd 30
pd driehoek rt 90 fd 30 lt 90 fd 10 setfc[255 0 0] fill rt 180 fd 10 rt 90 fd 30 lt 90 fd 30 rt 180
De uiteindelijke tekening krijg je met de volgende opdrachten:
repeat 4 [huis pu rt 90 fd 120 lt 90 pd]
|
|
|
5. |
maak eerst een procedure vierkant met variabele zijde.
to vierkant :z
pd repeat 4 [fd :z rt 90]
end
De uiteindelijke tekening krijg je met de volgende opdrachten:
repeat 4 [vierkant repcount*10 pu rt 90 fd 20+repcount*10 lt 90]
|
|
|
6a. |
pd rt 90 repeat 9 [repeat 45 [repeat 4[fd 50 rt 90] rt 8] fd 100 lt 40] pu
|
b. |
Een algoritme is een gedetailleerde beschrijving van de opdrachten die een computer moet uitvoeren om iets voor elkaar te krijgen.
|
c. |
In een PSD geef je een keuzeblok op de volgende manier aan:
|
d. |
In een PSD geef je een herhalingsblok op de volgende manier aan:
|